« «

» »

KDYŽ PRODUKT NENÍ NA PRVNÍM MÍSTĚ

David Tydlitat,
Business Line Manager


„Máme mnoho zákazníků, kteří nejdříve řeší servisní smlouvu a teprve poté vybírají zboží“, říká David Tydlitat, Business Line Manager pro Servis. Význam profesionálního servisu proto podle něj stále roste. „Do budoucna máme neomezené možnosti rozvoje“, říká v rozhovoru.

Jak došlo k tomu, že se servis stal pro mnohé klienty důležitější než samotný výrobek?
Naši zákazníci měří svou úspěšnost vytížeností svých výrobních linek. Pokud se vyskytnou problémy, montáž se zpomalí, nebo na chvilku úplně zastaví, a velice se to prodražuje. Každá minuta zdržení přináší škody v desetitisících až statisících korun. Jediný, kdo může rychle a kvalifikovaně zákazníkovy problémy vyřešit, je pak rychlý a profesionální servis.

Nabízíte všem klientům stejné služby, nebo jsou v nich rozdíly?
Máme mnoho zákazníků, kterým připravujeme servisní smlouvy přímo na míru. Rovněž v průběhu naší spolupráce neustále dolaďujeme detaily na optimální úroveň. Při nákupu nových zařízení je pro tyto klienty zásadní, aby nové vybavení mělo stejnou úroveň servisu, na jaký jsou zvyklí.

Neposkytujete tedy jen opravy a pravidelnou kalibraci nářadí?
Kdepak, nabízíme komplexní řešení. Klientovi kromě pravidelných kontrol, oprav či kalibrací pomáháme také s prevencí – poskytujeme preventivní údržby a kalibrace. Zákazníci také čím dál častěji chtějí využívat potenciál nakoupeného nářadí skutečně naplno, zejména v elektronicky řízených utahovacích systémech je tento trend hodně patrný. Proto jsme pro ně vyvinuli sérii školicích programů na naší Training Academii.

Je to právě tato rozmanitost, která vás na vaší práci nejvíc baví?
Z velké části ano. Nikdy se nenudíme, stále jsou před námi noví klienti a s nimi i nové výzvy. Během diskusí se zákazníky kombinujeme různé druhy služeb, a tak pro ně vytváříme servis šitý přímo na míru. Což nám i do budoucna dává nekonečné možnosti rozvoje našich služeb. Tak mají vlastně naši zákazníci možnost spolupracovat na vytváření nových servisních konceptů.

Mění se nároky vašich zákazníků?
V dnešní době se již nespokojí pouze s takzvaným základním servisem, jako tomu bylo třeba před deseti lety. Kladou důraz na preventivní opatření, aktivně se učí problémům ve výrobě předcházet, protože vědí, jak jsou pak případné prostoje drahé. Nespokojí se s jednou základní funkcí produktu, ale chtějí naplno využívat všechny možnosti montážního zařízení.

Jaký nový produkt byl v servisu nejvýznamnější v poslední době?
Výrazně narostla kvalita montáže zejména v automobilovém průmyslu, kde výrobci začali používat elektronicky řízené utahovací systémy s nezávislým měřením utahovacího momentu a úhlu otočení. V našem oboru s tím bylo spojeno výrazné zvýšení zájmu o kalibrační služby, které zaručují pravidelnou a systematickou kontrolu a údržbu těchto zařízení.

A konkrétní produkt?
Souvisí právě s kalibrací. V září 2014 získala naše kalibrační laboratoř akreditaci na měření úhlu rotace pro utahovačky, šroubováky, snímače momentu a momentové klíče. Tento produkt je úspěšný právě v automobilovém průmyslu, kde je utažení definováno nejen požadovaným utahovacím momentem, ale pro zvýšení kvality spojů i úhlem otočení.

Jak vidíte budoucnost servisu?
Chtěli bychom se zaměřit na rozšiřování nabídky našich služeb a podpořit zákazníky nejen v zajištění co nejefektivnější výroby, ale i při zvyšování kvality. Máme i další služby, které pomáhají navyšovat produktivitu výrobních linek, například Optimalizaci výroby. V budoucnu bychom chtěli všechny tyto služby spojit do jednoho balíku. Ten bude zajišťovat pro zákazníky kompletní servis výrobních prostředků tak, aby se mohli soustředit pouze na vlastní výrobu a zdokonalování svých výrobních produktů.

Ve své kariéře jste prošel více firmami. Proč je podle vás Atlas Copco tak úspěšná?
Pracuji tu již devět let a jsem svědkem neustálé specializace jednotlivých profesí a s tím souvisejícího zvyšování profesionality na všech úrovních. Ovšem odbornost sama o sobě by k úspěchu nestačila. Atlas Copco je podle mne dlouhodobě úspěšné hlavně díky motivovanému týmu zaměstnanců, kteří, jak se říká, „táhnou za jeden provaz“. Zásadní je také základní filozofie našich majitelů kombinující severský, respektive skandinávský přístup k životu a podnikání a staleté zkušenosti s podnikáním.

Neustále se staráte o spokojenost svých zákazníků. Stíháte myslet i na sebe?
Času pochopitelně nemám mnoho, ale kdo ho má? Mým zájmem je v současnosti zejména rodina (máme dvě děti ve věku 3 a 5 let), se kterou se snažím spojit i své sportovní aktivity, jako je lyžování, v létě cyklistika a turistika během víkendů a dovolených. A doufám, že se postupně (tentokrát již společně s dětmi) budu moci vrátit i ke svému dřívějšímu koníčku – vysokohorské turistice.

Domů

Permanent link to this article: http://1-2015.productivity-magazine.cz/?p=5349&lang=cs